روانشناس کودک آنلاین

دوران کودکی، به عنوان زمان بسیار حساسی برای رشد شخصیت، شکل­گیری طرز تفکر و ابعاد مختلفی از ماهیت انسانی به شمار می­ آید. برای همین هم مراجعه به روانشناس کودک آنلاین، می­تواند بزرگ­ترین لطفی باشد که شما در حق فرزند خود انجام می­دهید.

برای دریافت نوبت مشاوره آنلاین کودک، در لیست زیر لیست روانشناسان کودک کلینیک روانشناسی آگاه قرار گرفته است. با انتخاب مشاور کودک انلاین مد نظر خود، درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت نمایید تا همکاران ما در کلینیک با شما تماس بگیرند.

لیست روانشناسان آنلاین کودک :

علی محمد صالحی، روانشناس در تهران

دکتری روانشناسی عمومی

مریم کرمی

کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی

فرشته فرضعلی روانشناس

فارغ التحصیل روانشناسی بالینی

محمد صادق گل رو روانشناس تهران کلینیک آگاه

فارغ التحصیل روانشناسی تربیتی

اعظم نمازی

کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی

سمیرا رستمی

دکتری روانشناسی تربیتی

معصومه بدیهی روانشناس شیراز کلینیک آگاه

فارغ التحصیل روانشناسی بالینی

زهرا ثابت

دکتری تخصصی روانشناسی

پردیس شهوند

کارشناسی ارشد، روانشناسی تربیتی

مریم کشت پرور

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

مطهره فسنقری روانشناس در تهران حوزه کودک و نوجوان

کاندیدای دکتری روانشناسی بالینی

دسترسی سریع به روانشناسان کلینیک اگاه

مشاوره آنلاین کودک

به طور معمول ممکن است والدین نهایت تلاش خود را برای تربیت کردن فرزندشان به کار بگیرند، اما در نهایت باز هم حس کنند که در حال اشتباه کردن هستند و یا نمی­توانند آن­طور که باید کودک خود را درک کنند. در واقع این فرآیند کاملا بدیهی است و در مراحل مختلف کودکی به وفور اتفاق می­افتد؛ آن­چه که در این حین حائز اهمیت است، نحوه برخورد والدین با شرایط می­باشد. اگر والدین از همان دوران کودکی در صدد رشد صحیح فرزند خود باشند بی شک در آینده فردی بالغ وارد جامعه خواهد شد که مشکلات و ضعف­های کودکی او مانعی برای بلندپروازی­های بزرگسالی­اش نخواهد بود. اما در این میان سوالی که ایجاد می­شود این است که چرا باید به روانشناس کودک مراجعه کرد؟ و اصلا چگونه می­توان این شرایط را برای کودکان فراهم نمود؟  آگاه کلینک در پی معرفی روانشناسان برتر در حوزه مشاوره کودک، قصد دارد این ابهامات را برای شما شفاف سازد تا با دیدی وسیع­تر و ذهنیتی آگاه­تر، روانشناس آنلاین کودک را برای فرزند خود انتخاب کنید.

چرا مشاوره آنلاین روانشناسی کودک اهمیت دارد؟

یکی از مهم­ترین و اساسی­ ترین سوالاتی که برای والدین ایجاد می­شود این است که مشاوره انلاین کودک چه کمکی به فرزند آن­ها می­کند و یا به قولی چه اهمیتی در زندگی کودک دارد؟ در حقیقت همان­طور که سلامت جسمی کودکان حائز اهمیت است، باید توجه داشت که بهداشت روانی آن­ها نیز مهم است.

پرورش صحیح مهارت­ های اجتماعی و هوش هیجانی کودک

سنین کودکی حساس­ ترین برهه زمانی برای رشد و شکوفایی است که در صورت عدم توجه می­تواند نتیجه معکوس داشته باشد. بسیاری از مهارت­های اجتماعی، استعدادهای درسی، هوش هیجانی و.. در این مرحله از زندگی شکوفا می­شوند؛ لذا روانشناس کودک انلاین می­تواند گام مثبتی در جهت رشد صحیح تمام ابعاد ذهنی و شخصیتی کودک بردارد.

کنترل احساسات و شناخت عواطف

همه انسان­ها احساسات متنوع و زیادی را در طول زندگی تجربه می­کنند که گاها با آن­ها آشنا نیستند و متاسفانه همین ناآشنایی با احساسات می­تواند منجر به حوادث ناگوار شود. به عنوان مثال خشم یک واکنش هیجانی و عصبی بدن است که اگر کنترل نشود ممکن است به آثار مخربی منجر شود. به همین دلیل مشاوره آنلاین کودک به افراد در سنین پایین کمک می­کند که این احساسات را بشناسند و نحوه برخورد صحیح با این دست از احساسات را نیز بیاموزند.

مقابله با ضربه ­های دوران کودکی

هر حادثه تلخ و ناگواری در کودکی می­تواند منشأ آسیب­های بزرگسالی باشد. طلاق، زورگویی، از دست دادن عضوی از خانواده، تنش­ها و دعواهای خانوادگی، ترد شدن و از این دست موارد که متاسفانه برای برخی کودکان رخ می­دهند، شکافی را در شخصیت آن­ها ایجاد کرده که به مرور زمان این شکاف عمیق و عمیق­تر می­شود، به همین سبب پیشنهاد می­شود که در چنین شرایطی حتما به روانشناس آنلاین کودک مراجعه شود تا از عمیق ­تر شدن این احساسات ناگوار جلوگیری شده و در صدد بهبود نیز گام برداشته شود.

کمک به والدین در راستای تربیت صحیح فرزند خود

یکی از اصلی ­ترین دلایل اهمیت مراجعه به روانشناس آنلاین کودک، آموزش والدین برای تربیت صحیح است. اینکه بسیاری از والدین در مورد تربیت صحیح کودک خودشان آگاه نباشند یک امر کاملا بدیهی است؛ چرا که ما همه انسان هستیم و بسیاری از موضوعات جهان تا زمانی که تجربه نشوند برایمان روشن نخواهند شد؛ اما در واقع اینکه والدین به این ندانستن ادامه بدهند و هیچ تلاشی برای یادگیری تربیت صحیح فرزند خود نداشته باشند، دیگر قابل پذیرش نیست. بنابراین گفتگوی مشاوره آنلاین کودک با والدین نیز به منظور اطلاع از نحوه برخورد صحیح با کودک، می­تواند یکی از دلایل اهمیت مراجعه کودک به مشاوره محسوب شود.

مشاوره کودک آنلاین بهتر است یا حضوری؟

در واقع نمی­توان به طور قاطع از برتر بودن روش مشاوره حضوری یا غیرحضوری صحبت کرد. به صورت کلی هر دو روش در جایگاه خود مناسب هستند. اما با در نظر گرفتن اینکه کودکان در مواجهه با افرادی که نمی­شناسند حس غریبی دارند و یا شاید در گفتگوی حضوری نتوانند آن­طور که باید ارتباط برقرار کنند یا حتی بترسند و حس ناامنی داشته باشند، پیشنهاد می­شود که جریان مشاوره به صورت قدم به قدم و آنلاین انجام شود. در حقیقت مشاوره آنلاین روانشناسی کودک، در وهله اول برای کودک حس امنیت ایجاد می­کند و سبب می­شود که کودک بتواند تمرکز بیشتری را صرف فهمیدن یا حتی صحبت کردن کند. البته باز هم لازم به ذکر است که مشاوره کودک، چه حضوری و چه آنلاین، می­تواند مفید و کاربردی باشد و روش مشاوره تداخل چندانی با نتیجه نهایی نخواهد داشت.

اگر ساکن شهر شیراز هستید؛ می‌توانید از صفحه مشاوره کودک شیراز، درخواست مشاوره خود را ثبت نمایید. و یا اگر ساکن پایتخت، تهران هستید؛ بهترین روانشناس تهران را کلینیک آگاه انتخاب کنید.

کودکان در چه زمانی حتما باید به مشاوره آنلاین مراجعه کنند؟

گفتیم که به صورت کلی مراجعه به روانشناس کودک آنلاین به منظور پرورش صحیح یک نیاز است؛ اما در حالت کلی برخی از شرایط هستند که دیگر صحبت کردن با روانشناس به عنوان یک عمل مثبت تلقی نمی­شود، بلکه جزء ملزومات است.

  • مرگ یک عزیز
  • اعتیاد در خانواده
  • طلاق والدین
  • زورگویی و پرخاشگری
  • تجربه یک واقعه تلخ و آسیب­زا
  • سوءاستفاده (جنسی، جسمی، عاطفی و روحی)
  • نقل مکان به شهر جدید یا مهاجرت

همچنین در صورت مشاهده یک سری علائم زیستی و حیاتی در کودک که جدید هستند یا از همان اول وجود داشته­اند و به او آسیب می­زنند نیز باید به مشاوره مراجعه کرد:

  • اضطراب و استرس مداوم
  • پرخاشگری بی دلیل
  • کاهش یا افزایش وزن قابل توجه
  • خودزنی
  • بیان افکار خودکشی
  • مشکل خوابیدن
  • تغییر در اشتها
  • مصرف الکل یا مواد مخدر
  • سابقه تحصیلی نامطلوب

مزایای مراجعه به روانشناس کودک آنلاین

بدیهی است که برگزاری جلسات مشاوره کودک آنلاین می­تواند فواید و نتایج مطلوب بسیاری را به دنبال داشته باشد که مورد توجه­ترین مزایا یا فواید برگزاری این جلسات توسط روانشناسان حاذق و متخصص آگاه کلینیک در زمینه مشاوره کودک، شامل موارد زیر می­شوند:

بهبود درک والدین

همان­طور که اشاره کردیم مراجعه به روانشناس کودک آنلاین می‌تواند به والدین کمک کند تا مشکلات و نیازهای روانی کودکان خود را بهتر درک کنند و راه‌حل‌های مناسبی را برای تربیت صحیح و نحوه برخورد با آن­ها پیدا کنند.

حل مشکلات روانی و رفتاری

روانشناسی کودکان می‌تواند به آن­ها کمک کند تا مشکلات روانی یا رفتاری خود را شناسایی کرده و به دنبال راه‌حل‌های مناسب در جهت حل این مشکلات باشند.

افزایش مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی

مراجعه به روانشناس کودک می‌تواند به کودکان کمک کند تا مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی خود را بهبود ببخشند و از نظر روانی فردی سالم و آگاه باشند.

افزایش اعتماد به نفس

به وسیله صحبت کردن با یک روانشناس متخصص، کودکان می‌توانند اعتماد به نفس خود را افزایش دهند و برخورد بهتری با مشکلات خود داشته باشند.

پیشگیری از مشکلات بزرگ­تر

یکی از مهم­ترین فواید جلسات مشاوره کودک آنلاین، پیشگیری از مشکلات روانی و رفتاری کودکان در مراحل بعدی زندگی است. این مشکلات می­توانند در مراحل ابتدایی شناسایی و حل شوند، که در نتیجه از بروز مشکلات بزرگ­تر در آینده جلوگیری به عمل آورده می­شود.

به عنوان کلام آخر، لازم به ذکر است که روانشناسان کارکشته و متخصص کلینیک روانشناسی آگاه، از هیچ تلاشی در راستای بهبود وضعیت کودکان دریغ نمی­کنند و چه بسا در تلاش هستند که با رفع مشکلات پایه­ای کودکان، در آینده از تعداد بزرگسالانی که از مشکلات روحی و روانی رنج می­برند، بکاهند.

دیدگاهتان را بنویسید